Dan kan je denken aan wielbouten, centreerringen, wieldoppen, spiraalveren, spoorverbreders, maar ook diverse wielservicematerialen en vooral ons specialisme in TPMS
Per 1 November 2014 is er een TPMS wetgeving vastgelegd in de Europese richtlijnen ECE-R64. Dit betekent dat elke nieuwe verkochte auto vanaf dat moment, door de fabriek moet zijn uitgerust met een TPMS (bandenspanningscontrole) systeem. Dit kan op twee manieren, door het bekende ABS systeem of door interne sensoren in het wiel. Dit laatste is het meest nauwkeurige systeem omdat de TPMS sensor in het wiel de situatie op dat moment meet. ABS meet alleen de rolomtrek en zal bij een afwijking reageren. Vanaf het moment dat deze wetgeving van kracht is op een auto, kan en mag het waarschuwingslampje niet meer uitgezet worden.
Per mei 2018 is TPMS onderdeel van de nieuwe APK-eisen. Voor nieuwe auto’s die vanaf 1 januari 2018 zijn geleverd, is een niet werkend TPMS systeem een afkeurpunt. Bij auto’s die tot 31 december 2017 nieuw verkocht zijn, en waarvan het TPMS systeem niet functioneert , is dit een adviespunt.
Al deze sensoren zijn te vinden in onze eigen shop op kenteken maar ook in Aldoc en Bright.
Wij kunnen voor u ook een web service verzorgen of de product info aanbieden via een Taf2.4 bestand.
Bij elke sensor hebben wij voor iedere auto ook de aanhaalmomenten, aanleerprocedures en service kit info beschikbaar